.post-title { text-align:center; }

štvrtok 9. augusta 2012

Moja zbierka knižiek

Knižky som nikdy veľmi nečítala,prišlo mi to nudné. Keď som vpadla do puberty z času na čas som vytiahla knižky, ktoré čítala moja mama, keď bola mladá, no nikdy som ani jednu nedočítala. Boli to klasiky o grófkach čo sa  beznádejne zamilovali do svojich záhradníkov a podobné romantické bludy. Svoju prvú kompletnú knihu som prečítala, keď som bola v nemocnici na pozorovaní (zrazil ma nejaký napitý tĺk). Bola to Daniel Steel. Knižku mi priniesla do nemocnice mama, ona je veľká steelfanynka :). Každá z nás si zažila aj povinné čítanie. Musím sa priznať, ja som si prečítala jeden titul: Alberto Moravia - Rimanka. Výborná knižka o osude prostitútky v posledných fašistických rokoch. Odporúčam.


Dlho po strednej škole som mala v čítaní prestávku, no z času na čas som zablúdila do novozámockého kníhkupectva, kde som väčšinou hľadala knižku do daru. Často tam mali v akcii vybrané knižky ( 2€-6€ ). Raz mi padol do oka titul Klárina Vojna od Clary Kramerovej. Naozaj výborná knižka, ktorú som zhltla za dva dni. Musím sa priznať, že som ju mala pri sebe v posteli a keď som išla na záchod o tretej ráno, nemohla som zaspať, kým som knihu nedočítala. Moja skúsenosť s Klárinou vojnou naštartovala moju vášeň ku knihám. Odvtedy behám po kníhkupectvách a pravidelne objednávam z internetu.

Mojím obľúbeným internetovým predajcom je www.martinus.sk . Ich výber je neskutočný, ceny úžasné a neustále majú akcie (niekedy aj do 70%). Najviac sa mi páči možnosť vyzdvihnúť si objednávku priamo v niektorej z ich predajní s tým, že  nemusíte platiť poštovné. Martinus len chválim. Zákazník je o každom postupe objednávky informovaný mailom. Už mám za sebou asi 15 objednávok a vždy boli veľmi profesionálny. A ako bonus majú na internetovej stránke aj wishlist, kam si môžete vkladať tituly o ktoré máte záujem. Ak by bol náhodou titul v akcii príde Vám informačný mail. No proste paráda :)






Moju zbierku kníh tvoria rôzne tituly. Nájdete v nej historické romány, životopisné romány, klasické romány pre dievčatá, cestopisné romány, poéziu, detektívky, kuchárske knihy... Mám ich doma asi 45. Prečítanú nemám asi ani polovičku, ale nemôžem ich prestať kupovať. Samozrejme raz prečítam všetky :) 
Knižky si zásadne nepožičiavam, ak ma niektorá zaujme, tak si ju kúpim. Knižky mi prídu ako bohatstvo, ktoré človeku dokážu dať veľa do života a preto ich chcem mať vo svojej blízkosti... 




Mali by ste chuť na recenziu niektorej z nich? Ak áno napíšte mi, budem rada :) :).

Pridávam fotografie mojich pokladov. 







Čítať peknú knihu je nepretržitý dialóg, v ktorom kniha hovorí a naša duša odpovedá.   



André Maurois






2 komentáre :

  1. Ahoj Monika,
    ja mám knižky veľmi rada, takže blog o knižkách oceňujem ;)
    Z tvojich by ma zaujimala Zidovka, napis recenziu na tuto.
    Dakujem.
    P.S. Martinus mam aj ja velmi rada, su naozaj maximalne profesionalny. Ja momentalne citam Gomoru od Saviana, tiez celkom dobre dielo, aj ked niekedy sa clovek straca v tolkych faktoch. Pre mna to nie je mienkotvorne dielo, ale keby som bola Talianka a spomenute mena by mi nieco hovorili, mozno by aj bolo.
    Zaujimave citanie.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem za názor Linda. Určite recenziu napíšem, túto knižku som začala čítať, no veľmi ma neoslovila, tak som preskočila na inú. Určite sa k nej však vrátim a recenziu sem prihodím ;)

    OdpovedaťOdstrániť